ASSALAMUALAIKUM

Rabu, 18 Ogos 2010

eh! x puasa bang?!!

o0o0ops entry aku kali ni nk story perihal org x puasa!
huhuhu bt malu la weh! bkn nya budak kecik..dh tua pn..
org dok kalut nk p psr ramadhan..
yg mamat 2 ek9r ni sdap d0k langgah air!

sekali terpandang ke arah aku..
kebetulan aku pn tertengok dkt dia...
apa lagi! nek kecut ar muka..cuak gila!
mau nya time tu ada org2 dr jbtan agama..
aku dh report psl abg2 ni..

then bla lalu kt sblah dpa..dok ng0rat la..apa lg..
then aku selamba ja kata..

"xp0sa ke bang?? aik? lani bkn bln ramadhan ka? ke sy silap bln?"

perrgghhh~~!!! mau segan gla mka dpa..then..

"err abg! bg p0sa pnuh dlu..pastu br pikiaq nk kawen..
st g jenuh nk ajaq ank bini cmna nk p0sa"

sory la abg2 ek..bkn niat nk mnjatuhkn maruah atau brckap pndai ka apa..
tp skrg bln posa..TOLONG la posa..
ssh sgt ka?? x mau kutip pahala??
dh la bln len bergundi2 dosa dok pikul..
bln ni cba la insaf skit..sbln ja pn!
org tua b0ngk0k 3 pn leh posa..
xkn kta yg gagah perkasa ni xlarat??

ktanya bln ramadhan ni syaitan kna ikat...emmm tapi?!!
so smua ni trpulang la pd dr kita sndiri...
Malaysia dh merdeka dr penjajah..
manusia bila lg nk merdeka dr hasutan2 syaitan?
kita mmg xleh lari dr hasutan syaitan..
tp Allah kurniakan otak utk kita berfikir..

Tiada ulasan: