ASSALAMUALAIKUM

Khamis, 7 April 2011

(beginikah) cara print screen 2011

hahahahaha
kau!
tajuk tak bole blah betul..

hmm aku ni buta it sikit..
so orang lain dah bole print screen..
aku baru nak terhegeh hegeh belajar..

jadi tanpa segan silu aku tanya la kat adik aku..
oleh kerana dia ARIF tentang hal hal ni..

aku : hmm adik...cmna ar nak buat print screen? hang tau dak??

adeq : hmmm senang ja..tapi aku pon da lupa..

aku : aiyaaaaaa...

(macam agak kecewa jugak)

adeq : cuba along try tekan button alt + prt sc, then ang bukak paint..copy paste dia..

aku : ok! try try..

2 saat kemudian...

aku : hmm tak bule pon..

adeq : hmm hang try ni pulak ctrl + alt + prt sc n copy paste kat paint

1 saat kemudian...

aku : tak bole jugak! (nada agak berubah)

adeq : ang search kat google

aku : ok~

tudiaaaaaa dia kuar ntah hapa hapa punya cara..
mungkin aku tak jumpa yang sesuai kot..

bengang tahap boleh kontrol dah ni..


15 min kemudian...

adeq : ang try tekan

FN + PRT SC

FN + PRT SC

finally...

so ampa ampa sekalian alam..

sila click dekat keyboard

FN + PRT SC

faham ke idok??
korang click

FN + PRT SC


then copy paste ar dekat PAINT!

aku guna compaq..
camni ar cara nya..

then ampa nak copy paste screen hapo pon ampa buat la ye..

selamat mencobaaaaaaaaa!

thanx for reading!

Tiada ulasan: